Motivationen på topp!

0kommentarer

Har nu lagt upp ett mål med min träning. Jag ska vara med på ett lopp på 21 km i sommar. Så nu ska jag verkligen ta tag i min träning och börja träna oftare och mer regelbundet. Nu tränar jag typ 1 gång på 1 vecka sen går det tre veckor så tränar jag 1 gång igen... Men nu ska det bli ändring! Mitt mål är att orka springa 21 km den 29 Juni det vill säga att jag har ca 3 månader på mig att träna min löpning och konditionen.
Har smått börjat planera hur jag ska träna i veckorna. Så för att få mig ännu mer motiverad ska jag sätta upp mål och belöningar för varje framsteg jag tar!
Såhär vill jag att mina träningsveckor ska se ut framöver:
Måndag: Vila (eventuellt 30 min pw)
Tisdag: löpning - 30 min eller 5 km
Onsdag: rask promenad + yoga
Torsdag: löpning - 30 min eller 5 km
Fredag: Vila
Lördag: 30 min pw
Söndag: löpning - 30 min eller 5 km
 
Mitt första mål är att kunna springa 5 km utan att gå/jogga. Eftersom jag i stort sätt börjar på botten så kommer det nog ta några veckor innan jag orkar med det. Men med rätt vilja så borde det funka!
Jag sprang faktiskt 6 km idag och har inte tränat på 3-4 veckor! :)
 
Jag efter mitt första Yoga pass! Älskar yoga nu! :)
 

Kommentera

Publiceras ej